Bilder
Mudderapparatet Dalegudbran ved Kapp
Bildet er utlånt av Trond Karlsen.
- Detaljer
- Overordnet kategori: Bilder
- Treff: 2994
Mjøsfærgen - LH2404
I forgårs fikk vi endelig oppfylt Sjøfartsdirektoratets krav om merking av nytt kjenningssignal på MJØSFÆRGEN. Tall og bokstaver i stål - 10mm tykke, 60 mm høye og med 15 mm mellomrom - ble sveist fast i et skott i rommet aktenfor maskinen. Jan Granholt utførte jobben perfekt! Nå er dokumentasjon sendt inn, og vi avventer tilbakemelding og tilsendt materiale for merking utvendig.
Bokstaver og tall er vannskåret hos GB-TECH på Kapp.
- Detaljer
- Overordnet kategori: Bilder
- Treff: 3576
Mjøsfærgen - på Randsfjorden
Magnus Sefland har arbeidet med å spore opp bilder av MJØSFÆRGEN - spesielt fra den tiden hun gikk i ordinær trafikk på Randsfjorden - som RANDSFJORDFERGA. Det har vist seg å være en vanskelig jobb, men noen resultater har det blitt, om ikke helt blink. Hos Trond Skjøteskift på Brandbu fikk Magnus med seg 2 bilder. Det øverste viser fartøyet 27. juni 1992, året etter Gran kommune solgte båten til private. Navnet er nå RANDSFJORD og hun er på tur inn mot brygga i Røykenvika. Mannen på dekk er Morten Nygård. Bildet i midten er tatt 25. mai 2013, altså et halvt år før redningsaksjonen. Motivet er derfor kjent, men dette bildet er veldig bra og viser hvor høyt vannet sto på det tidspunktet. Foto begge bilder: Trond Skjøteskift.
Magnus har også sjekket avisene, og fotograf Brynjar Eidstuen i Oppland Arbeiderblad har sendt oss det nederste bildet. Det er tatt i 1988 da båten var reserveferje.
- Detaljer
- Overordnet kategori: Bilder
- Treff: 4135
Eidsvoll - båter i vinteropplag 1910
Det var ikke bare Minnevika som tjente som vinteropplag for fartøyer. Dette bildet skal være fra ca 1910 og Nordsveen har fått det fra Thor Bjerke/Maihaugen. Per Sætre har lokalisert det til Eidsvoll - litt sør for stasjonen, like ved tunneltoppen. Det er Eidsvold D/S sine fartøyer: Vi ser D/S THOR og begge INDUSTRI-ene, samt enda en dampbåt og flere lektere. Åpningen i Sundbrua var bred nok til at disse kunne manøvreres gjennom. Vi ser også det er bygget et par enkle landgangsbrygger samt ei kran.
- Detaljer
- Overordnet kategori: Bilder
- Treff: 3540
- Gjøvik 1964
- Minnevika 1964
- VB70
- Varden - som lastebåt
- MB START til Kapp
- Mjøsfærgen på nyslippen Minne
- WILLY - ved Eidsvoll
- Hamar-Kapp-Ferjen askebeger
- Skibladner - 2. verdenskrig
- Gammelhuset i Vang
- Hamarbrygga 1945
- Malerier laget av Halvdan Nilsen
- Mjøsfærgen V og Skibladner
- Industri II 1945
- Skreia 1957
- Mjøsdagen 2016
- MS HELGØYA
- Duen
- Skibladner 1875
- DS DØLEN i begravelse
- SÆVAT i nordlys
- SÆVAT - ny motor 1960
- Skreia og vinter på Kapp
- Mudring ved Lillehammer 1994
- Skreia i is mot Hamar
- Hamar-Kapp-Ferjen bakker ut 1956
- Seiljakt - vår logo
- FRAM - motorjakt
- Mjøsfærgen V - 2015
- Helgin
- Dalegudbrand
- Regnbuebruer
- Nord
- WILLY - mudring
- DS Hamar ved Sundbrygga
- Hamar-Kapp-Ferjen og Redningsselskapet
- Mjøsfærgen - etter 15 år i drift
- Tyin og VB73
- Helgøya 1991
- Mira - nytt bilde
- Skibladner grunnstøtt!
- Hamar-Kapp-Ferjen i is
- Mjøsa er stygg - Johannes Flintoe
- Hamar-Kapp-Ferjen 1968
- Jernbarden og råseiler - Peder Balke
- Kvik ved Nesbrygga
- Totenvik ex Svalen
- Mjøsfærgen - de 3 eldste
- Lettvindt og Munch - Mjøsa og Åsgårdstrand
- Skibladner Thor Start
- Skibladner på slipp - 1937
- Kong Oscar og frue i robåt
- Mjøsfærger 1950
- Svalen II - ungdommer på bakken
- Helgøya på femtitallet
- Dronningen - Lillehammer
- Mjøsfærgen - klinking
- Skibladner - plateskift
- Willy og vinkelsliper
- Willy med slep
- Skibladner og Mjøsen
- Randsfjordferja
- Erling Volds konfeksjonsfabrikk
- Mjøsfærgen og E-bil
- MF Helgøya 1947
- Hjuldamper med slep
- Gerd - Hurdalssjøen
- Samme motiv - 150 års forskjell i tid
- Thor 1941
- Kvik - 1926
- Kvikk 1938
- Minnevika og Tordenskjold
- Mjøsfærgen II bryter is 1966
- Mjøsfærgen på Smedstua 1927-flommen
- M/F Helgøya i 1991
- Mjøsfærgen 1923 - det jobbes videre
- Mjøsfærgen 1923 på slipp
- Mjøsfærgen til Minne
- Røykenvika fredag 15.november 2013
- Mjøsfærgen 1923 - klargjøring for løft
- Mjøsfærgen 1923
- Brygga på Nes
- Willy på Gjøvik
- Ukjent dampbåt
- Lillehammer som lastebåt
- Vidar og Gjøvik
- Sævat i opplag
- Industri II utenfor Gjøvik
- Minne - flom og båter Minne
- Dølen - hekk
- DØLEN - nye bilder!
- SKREIA -
- KIP - taubåten som ingen vil ha...
- Nessundet bru
- Skibladner 1960
- Mjøsfærgen som kabelfartøy
- Mjøsfærgen og bil ved Smedstua
- Varden 1927
- Mjøslyn rutetabell 1987
- Sævat - før 1960
- Hamar - bryggemiljø
- START igjen - NYTT BILDE!
- "Mjøsen" med kapt. Alveberg
- Gjøvik - havnemiljø
- START - eller?
- Hamar-Kapp-Ferjen i nordavind
- Møte i rom sjø - "Lillehammer" og "Skibladner"
- Mjøsfærgen V - utsmykning
- "Skreia" bryter is
- Storsjø 1992
- Viking I
- Seiljakt på Hamar
- Viking - igjen
- Varpebåt fra Stange
- Storsjø
- "Bob"
- Hamar-Kapp-Ferjen bygges
- Vinter på Hamar
- Viking - jakt
- Mira - bisettelse
- SÆVAT på grunn
- D/S "Hamar" igjen
- HAMAR i isen
- Skreia hugges
- Dølen, Sævat, Start
- Odin
- WINNIE ved Feiringstranda
- Lettvindt, Helgøy, Mira
- VESLEMIRA
- Bundefjord i opplag
- Tordenskjold på Tordenskjold
- Losna - rutebåten M/S "DaleGudbrand"
- M/F Helgøya - andelsbevis i porselen
- VB 73
- WILLY ved Eidsvoll
- D/S INDUSTRI
- Nes brygge - maleri
- Velkomstplakat!
- NORD, dampbåt med spennende historie
- Mjøsfærgen II 1950
- Mjøssamlingene fra lufta
- D/S HAMAR
- Bergevika på Helgøya
- Soppeapparat
- Industri II på lystseilas
- Dåp i Mjøsa
- D/S SKREIA på sommertur
- START og THOR
- START som sjørøverskip
- Båt ved Hamar
- Nesbrygga
- NES - lossing av landbruksredskap
- Sjømann
- G.J.Castor
- STORSJØ 100 ÅR
- SÆVAT med slep
- Skibladner, hest heist om bord!
- DS VIKEN ved Minne
- Mjøsfærgen Mengshoel
- MB FRAM ved Vignes
- Smedstua
- Storsjø - 100 år!
- Minnevika 1955 - båter i opplag
- MF Helgøya i rom sjø
- Mjøslyn, brosjyre
- START - igjen
- Start - med flere
- Hamar-Kapp-Ferjen på hjul!
- Klinkere på Minne 1983
- M/S Bundefjord på tur
- START og LILLEHAMMER
- Vignesbrua under bygging
- Skreia og Olaf
- Kabellegger - nye opplysninger
- Kabelarbeid i Nessundet - nye opplysninger!
- KVIK på Holmen
- Havna på Gjøvik 1902
- Jakta LØVEN
- Ny nøtt: Vrak i Vorma
- Minnevika - båter i vinteropplag
- 2 båter
- Roferje over Minnestryken
- Ludvig Wieses Jernbarden-pokal
- Ny informasjon om bilde
- Kåre, Willy og lørjer
- Kongens siste reis
- Minnevika, vinteropplag
- DS Gjøvik på Gjøvik
- Mjøsfærgen 1935
- Nesbrua under bygging
- 1927
- Motorbåten LYNG
- Gjøvik 1950
- Annonse 1905
- Tordenskjold mot Kapp
- Kong Oscar - nytt bilde
- Nye bilder i utstillingene
- Dette bildet er i dag 149 år gammelt!
- MF HELGØYA
- Hamar-Kapp-Ferjen 1956
- DS SKREIA og kapt. Langaard
- Mudringsflåten
- D/S Kong Oscar ved Lillehammer
- Skibladner 1928
- DØLEN ved Hamar
- Jernbarden
- Kabellegger - enda en
- Minne 1955 -bilde II
- Minne 1955
- DALEGUBRAN - mudringsverket
- D/S HAMAR ved Kapp
- Viken og Nord
- INDUSTRI II
- KVIK og LILLEHAMMER
- D/S Skibladner
- Mjøsfærgen II - stabelavløpning
- M/F HELGØYA bakker ut.
- Dølen 1916
- Winnie og Sævat 1982
- DS LETTVINDT (senere HELGØY, MIRA)
- SÆVAT bunkrer
- Vingnesbrua, Lillehammer
- VARDEN, damp, seil og motor
- D/S INDUSTRI
- D/S NORD, kanskje hun gjenoppstår? - som modellskip
- Stor aktivitet på Hamar
- Fraktbrev 1912
- Damper og jakt
- DS Lillehammer
- MB GLAD
- Tordenskjold i is.
- Hamar-Kapp-Ferjen
- Eidsvoll 1880-åra
- Stjernen - nytt bilde
- Hamar - flyfoto
- M/S BUNDEFJORD
- Tilvekst til båtsamlingene
- MB FRAM med ferje
- DS Kong Oscar
- DS TORDENSKJOLD
- Jessnes potetmelfabrikk
- Minne 1961
- Gjøvik brygge 1949
- Seil fra Mengshoel
- Hva er dette?
- HAMAR-KAPP-FERJEN 1961
- Livet om bord i 1958
- Den første brua over Minnestryken
- D/S THOR
- D/S MJØSEN
- Hamar brygge 1910
- D/S DØLEN
- DALEGUDBRAN
- MAUD
- M/F HELGØYA
- Taubåten WILLY
- DS SKREIA
- Havna på kapp ca. 1890 - 1896
- Jakta WEGA
- D/S SKIBLADNER 1937
- Passasjerbåt som hadde en kort karriere på Mjøsa:
- LFG V130 STREHLA
- D/S HELGØY
- M/B RITA
- M/S KVIK
- BUNDEFJORD
- Stjernen
- Frakt av melkespann i 1939
- D/S Skibladner
- MIRA ?
- Motorbåter ved Kapp på 50-tallet
- M/B FALKEN og D/S BUNDEFJORD
- M/B JOMFRU KARINA
- STJERNEN
- Hamar-Kapp-Ferjen
- D/S Bundefjord
- SKREYA
- Seiljakta WEGA
- Råseiler tidlig på 1800-tallet
- STJERNEN
- M/B JOMFRU KARINE